crea-diem-alexandra

Alla inlägg under februari 2012

Av Alexandra - 23 februari 2012 15:36



Kidsen till skolan som vanligt.


Sen kom nyheten som hela sverige glädjs åt:

Viktoria o Daniel har fått sin lilla prinsessa.

Massa lycka!!



^^

Blå himmel o solen skiner nästan lite vårkänsla i luften.

Fick kaffebesök av Carmen, alltid mysigt.


O nu håller jag på att förbereda för middagen.

Steken står o puttrar tar ju några timmar sen ska de göras lite potatis till de.

Blir mumma=)


Mannens sista jobbedag denna veckan.

Se va han o jag ska hitta på imorgon.

Om planerna blir som de är tänkt, annars kommer vi alltid på nån lösning.

Ha de gott så länge, hörs senare! 

/ Alexandra


  

Av Alexandra - 22 februari 2012 20:14


Gick upp o skicka kidsen till skolan ,

mannen körde dom o sen åkte han o träna.

Han hade sin kortedag idag, börja inte förrän ett.

Vid elva åkte jag till Fia, de fick sin nya säng idag den blev så fin.

När vi tjejer hade fått knåpa lite. ;P

Passade på o fick lite hundgos med =):

~~

Kycklingfile

ris

salsa.

~~

Blev kanongott även om barnen är skeptisk till salsa.

Nu blir de lite familjemys o tvtittande.


/Alexandra

Av Alexandra - 21 februari 2012 23:03


Dagen började som vanligt med att skicka kidsen till 

skolan. Sen var det dags för styrelsemöte på lottorna.

fick i ordning en hel del, förberedelser för kårkväll mm mm.

~~

Hemma fortsatte jag med pysslandet av studentkort.

Ritar små studentflickor för glatta livet.

Kommer bli bra till slut. =)

Lägger ut bild när de är klara.

~~

Till kvällsmat idag blev de hamburgare med bröd.

Himla smarrigt ! :P


Kvällen har jag roat mig med att förhöra stora tjejen på fysik.......

Var INTE mitt favvo ämne...... prutoner, isotoper.... o ja ni förstår.

Men skam den som ger sig, när de gäller barnen gör man ju allt.

~~

Nu blir de sängen o lite tv innan de är dags att stänga de blå .

Natti / Alexandra 

Av Alexandra - 19 februari 2012 20:21


Torsdags fick vi besök av Tobbe, Petra och Rasmus.

Fredagen gick vi ut o gick för de var kanon fint väder.

   

Lille plutten var helt imponerad att han kunde se sig själv på bild.

Den sista bilden säger ju att de alltid är bra att ha kameran redo.


       

Lite bilder från promenaden vid vätterstranden.

Är ju så fint !!


På fredagkväll blev de även lite bilder på stora tjejen:

     

     


Min pudding!!


I lördags blev de en lugn dag till en början, Tobbe m. fam skulle åka

hem. Men bliev en tur till jourc. först med lille Rasmus.

Från ingenstans fick han 40 graders feber.

Sen när de hade åkt.

Satte vi oss o börja kolla på melodifestivalen

(som jag tyckte var kasst denna gång).

Efter att ha varit i valet o kvalet att åka ut till Fia

 som egentligen var planerat.

(Blev en natt som ändrade lite på de)

Men när jag o Fia hade messat en stund, bestämde vi att åka ut ändå.

Jag, mannen o lilla tjejen hoppa in i bilen och åkte dit.

Var kanontrevligt som alltid!!

~~

Nu är snart helgen slut, ny vecka.

Ska se lite tv innan sängen kallar.

Natti på Er / Alexandra





Av Alexandra - 12 februari 2012 16:15


Snorar o mår inge vidare, men här ska kureras.

Nästan så hade jag haft wirre hemma skulle jag offra mig på ett glas.

Men blev ändå att fota lite nästan så man kan må hur dåligt som helst

men kameran orkar jag alltid med =).


     


Mina tjejer de <3

Idag kommer mammas kille hem med så skönt!

Dags att förbereda lite mat nu kanske..

Hörs senare / Alexandra 

Av Alexandra - 11 februari 2012 19:40


     


Nu är det dags för melodifestivalen. 

Får vi se om de är några bra låtar.

/ Alexandra

Av Alexandra - 10 februari 2012 20:44


Middagen idag fick bli så här:


Så nu är alla mätta o belåtna. Blir de en kväll framför

tvn, o sen lägga sig i ganska god tid.

Fryser o känner mig lite halvseg.

Ska sova bort det hoppas jag.

/ Alexandra 

Av Alexandra - 9 februari 2012 21:54


Har varit en ok vecka med lite möten osv.

I morgon är de fredag o de väntar en hel vecka ledighet för kidsen 

Sportlov nästa vecka.

Se va vi ska hitta på då.......

Men först ska de till sin pappa i helgen, o för oss blir de bara lugnt.

Natti alla vi hörs i morgon !

/Alexandra

Presentation


~CreaDiem~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Besökare

bloglovin

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards