crea-diem-alexandra

Alla inlägg under november 2012

Av Alexandra - 29 november 2012 08:25

Hade en bra dag igår, fick gjort lite smått o gott.
Men då är de ju klart som korvspad att idag vaknade jag med värk i bakhuvudet. O den högra axeln är ju inte av denna värld :/ .... Är ju så fruktansvärt drygt när värken tar över mitt humör.... När den får vinna över mitt tålamod ... Avskyr värk !!!

Nog klagat!

~~

Känns som att de hänger lite snö i luften. Får se vad de blir av denna dagen.

Hörs senare !
/ Alexandra

En liten bild på goa Aiko igår:)


Av Alexandra - 28 november 2012 19:36


På söndag är de lite julmys i Smedbyn, huskvarna.

De som händer då bla. är:


Gammeljul i Smedbyn
Söndagen 2 december 2012
10.00-18.00
Galleri Smedbyn har öppet med julutställning och servering
10.00-18.00
Gammeljul, konst och konsthantverk i Smedbyn
13.00-18.00
Aktiviteter av lokala föreningar
14.00-17.00
Ponnyridning med hästar från 4H-gården
14.00-17.00
Räddningstjänsten vid övre P-platsen
Under dagen sker diverse scenframträdanden
bl.a av Jill Svensson och Julia Ingvarsson
som sjunger julsånger
Korvgrillning - fiskdamm - lotterier - glögg –
pepparkakor - ärtsoppa med tillbehör
Tomtenissar med godis!


 

Välkomna!!

/ Alexandra


Av Alexandra - 28 november 2012 08:16

Veckorna går för fort!!!
Redan onsdag idag, och helgen närmar sig med stormsteg... O då ska de vara adventsklart, o min kropp strejkar finns ingen ork:/. De blir liksom ett rum om dagen, de går verkligen sakta men säkert framåt...
Vädret har nog en liten inverkan på de här med..
~~
Idag blir de i allafall fix i köket de är mitt mål.
Sen ska jag ha lilla Aiko en stund ?
Hoppas att alla får en härlig onsdag!

Hörs senare!
/ Alexandra

Av Alexandra - 26 november 2012 14:27

Tråkigt väder ..... Men har fått fixar lite hemma. Kände av förkylningen i morse när ja vakna men lite Alvedon så blir de nog bättre ;).
Nu är de dags för utv. Samtal på skolan med lilla flisan :). Ska be om lite tips i matten, verkar vara svårt att få de..... Men skam den som ger sig!!
~~
Ikväll blir de inredningsparty hos mamma:) . Ska bli trevligt!

Hörs senare !
/ Alexandra

Av Alexandra - 23 november 2012 12:42

Dagen började med en promenad med goa Aiko. Mysigt att få låna den lilla godingen! Att man får lite sällskap på vägen är inte alls fel:).
~~
Mitt lilla huvud är lite tungt idag bara, men botar de med lite kaffe o hoppas på att de försvinner snart.
Idag ska jag o mannen åka upp till Köping, hälsa på lite släkt.
Ska bli mycket trevligt!
Men först ska de packas.... Hur mycket / lite ska man plocka med sig ? Har ställt fram kameran bra början :).... Den är ju viktigast ;)
Får bli lilla väskan de får räcka. :).
~~
Ska invänta flisan o göra henne klar för en helg med bästa mormor? .
Hörs senare !
/ Alexandra

Av Alexandra - 22 november 2012 08:39

Ja när klockan ringde gick ja för en gång skull upp på en gång utan att klicka om klockan.
Väckte de små tog på mig hämtade aiko. Sen tog jag en morgon promenad med barnen till skolan.
Händer inte jätte ofta så de var lite mysigt faktiskt.
Men nu gick luften ur mig lite när man fått i sig frukost o hoppat i mjukisbyxorna .
Så får bli en liten powernap innan jag kör igång dagen.

Hej så länge! / Alexandra

Av Alexandra - 21 november 2012 20:42

Jeppe o Alice har varit lediga idag (studiedag). De har haft en sån där lugn dag bara spelat tvspel, o fått vara. Inte ofta de händer men ibland kan de vara skönt med.
Jag passade på att baka lite nyttiga kakor för min egen skull:)
Kände att de behövs nått litet till kaffet börjar bli långtråkigt att bara ha sin kaffekopp.
Men fortfarande håller jag flaggan i topp inga sötsaker, sjutton veckor nu:).
Fortfarande inte bestämt när jag ska tillåta mig själv att töja på gränsen, o smaka godis.
Får framtiden utvisa!
Tog en sväng med lilla godingen aiko, jeppe följde med också. Var kanon trevligt !
Nu blir de lite " bonde söker fru" o kvällsmat .
Sen sängtajm!
Natti alla/ Alexandra

Av Alexandra - 19 november 2012 07:35

Gårdagen blev inget inlägg pga. min axel. Hade en sån jobbig dag igår, hade svårt att hitta ett läge att hålla armen. Utan att de gjorde ont !:/
Ska detta bli min vinterplåga, då är ja inte med!!
Har sovit kasst inatt, så de blir väl att hantera dagen på bästa sett.
Ska försöka få till nån ny tomte till julkorten, men först ny blir de lite vila till.
De var ett tråkigt inlägg men tyvärr har jag vissa dagar med mer värk.
~~
Hoppas alla får en härlig måndag!!

Hörs senare !
/ Alexandra

Presentation


~CreaDiem~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Besökare

bloglovin

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards