crea-diem-alexandra

Alla inlägg under augusti 2012

Av Alexandra - 31 augusti 2012 08:37

Nu har de gått några dagar , som ja har missat skriva. Ska göra en liten snabb resumé .
Har satt igång med lite träning igen, skönt att vara igång.
Har då även tagit bort allt godis, kakor och läsk. Men äter nästintill allt. ( ingen snabbmat, grädde , ja ni förstår ) Håller mig till tallriksmodellen 60% grönsaker resten mat. Detta funkar kanon!
detta sockersug som ligger kvar i kroppen som en envis igel! Har hållt upp nu i två veckor. Hur länge ska de hålla i? Va kan man ta istället? Min kropp verkligen avskyr mig just nu. O min familj uppskattar inte alltid mina humörsvängningar :).
Men förhoppningsvis kommer ja över den där toppen snart så de kan bli lite balans på de här.
~~
Barnen har börjat komma in i rutiner i skolan. Så skönt!
Det händer så mycket nu med mina hjärtan. Skolan är rolig , ingen av dom tycker de är jobbigt att gå dit längre. De är en sån lättnad för mammas hjärta.
~~
Idag blir de en träningstur inne, var ute igår kväll o de var riktigt slirigt i spåret. Man tappar lite fart då.
Så får bli en tur med boxningssäcken, blir mina benhinnor lyckliga med. :)
Hörs lite senare!
/ Alexandra

Av Alexandra - 25 augusti 2012 10:38

Med ett zumba pass på xboxen:) så himla skönt , men så dålig kondis. Skönt att vara igång så de blir nån ordning på den!
~~
Sen frukost på de, blev havregrynsgröt med äppelmos.
Blir att ta en välförtjänt dusch på detta sen en sväng till A6 .
Är inte riktigt supertaggad än men ska nog ladda batterierna.

Av Alexandra - 24 augusti 2012 21:59


Dagen började i mataffärer för en del inköp. Sen var de dags för

kaffepaus på A6.... Blev inte riktigt som planerat jag fick ett ryck gick 

in hos frissan, kollade om de hade nån tid idag för klippning.

"Jajemen nu har vi en ledig...." Var ju  bara att bestämma sig snabbt.

Blev en hel del hår som försvann, men så skönt!

~~

Middagen idag blev rostade rotfrukter i ugnen med kotlett.

Mumsigt!

( Mannen tycker de är lite för mycket nyttig mat nu :P )

~~

Blev en tur till Axamo idag med, hela familjen.

En skön pw!

Nu är de lite kvällsmat, filmtajm och sen

sängtajm!


~~

I morgon är de kräftskiva på schemat bla. =)


Natti / Alexandra

Av Alexandra - 23 augusti 2012 21:17


Bella har varit på kick-off idag med skolan.

De fick vara med på en fotografering:

Måste ju visa några av bilderna hon tog:

       

Donnan sist:


Ett lite axplock bara,

de är ju de där att man ska hitta DET i bilden.

/ Stolt mamma =)



Av Alexandra - 23 augusti 2012 20:53


Började dagen med en tur 

o lämna alla barnen på skolor o platser.

Sen var de bara hem och invänta mamsen. Första styrelsemötet

på lottorna efter sommaruppehållet.

Fick ihop ett höstprogram med lite av varje.

Hoppas vi på att de lockar lite folk=)

=)

Hem o invänta kidsen och förbereda för middagen, gjorde

en vegetarisk gryta.

Blev kanongott. Finns till mig i morgon med =)

Barnen var lite skeptiska, även maken.

 

Som sagt inte mig emot då får jag i morgon med.

~~

Pratade md Fia vi bestämde att vi skulle ta en tur upp till Axamo 

o ta motionsspåret. Så himla skönt!

Blir fler gånger=)

 

Har ju bestämt mig för att komma igång nu o 

vara duktig på veckorna. Inga sötsaker, vilket gör att

jag frenetiskt äter frukt nu. Men är ju nyttigt som tur är.

Se om jag kan få med mig mannen ut i morgon när han slutat jobbet.

~~

Har fått i mig en shake o fruktsallad nu blir de lite tv sen sängtajm.

Natti / Alexandra

Av Alexandra - 21 augusti 2012 21:00


Dagen D var här för barnen. Skoldags lilla snuttan började fyran, prinsen 

i åttan och stora tjejen gymnasiet. Tiden går ju så fort!!

Hinner inte med riktigt!

Förväntansfulla barn var de som gick till skolan idag.

~~

Min dag har jag spenderat i Norrahammar hos Fia, Promenad, prat ännu

mera prat. Som alltid en kanondag!!

De går ju så fort när man har roligt!

Blir snart igen.

~~

Blev väldigt kort idag men kan inte skriva in allt som blev sagt o gjort 

heller. Inte lätt att sätta de på papper =)

Men en liten bild ska ja avsluta med :

 

Bönan idag=)

De mindre han sticka innan men ska nog fånga dom snart =)

<3


Natti !

/ Alexandra

Av Alexandra - 21 augusti 2012 08:10

Lördag:
Var vi kvar i b-ryd, mannen o bror satte lister blev kanonfint. Även om de är tråkigt att skaffa så är de liksom pricken över i:et. Alla dessa små detaljer gör så mycket.
~~
Jag o mannen hade ju även bokat bio: Snabba cash II mycket bra film, kan jag verkligen rekommendera !!
~~
Söndag ;
Vi var kvar i b-ryd även denna natten, så de blev lite små pyssel gjort.
Mina stora hjärtan kom hem redan vid tolv så härligt , de hade varit på släktträff med sin pappa i helgen. Borta bra men hemma bäst:)
~~
Måndag: blev en heldag på stan med kidsen. De var inköp av: pennfack, mappar, block, kläder mm mm. Tre nöjda hjärtan:) . Sen hem o invänta mannen, för att inhandla lite mat. Så måndagen gick väldigt fort.
Avslutades så klart med : Dallas :):) nostalgi. En ny serie som man kommer fastna i;).

Var en liten kort sammanfattning av de sista dagarna:)
/ Alexandra

Av Alexandra - 17 augusti 2012 21:29

Dagen började si sådär , min mage ville sätta sig på tvären. Så jag o kidsen satt o titta lite film .
Sen blev de ut till b-ryd. Kvällen spenderar vi här o stannar över ,
Grillat o bara myst.
~~
Imorgon blir de sätta lister för bror o make. Kommer bli så fint!
Lite bilder får avsluta dagen .

Presentation


~CreaDiem~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Besökare

bloglovin

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards