crea-diem-alexandra

Alla inlägg under mars 2012

Av Alexandra - 14 mars 2012 11:22



Fick ett mail med bilder på lille godingen Leo.

O som de gjorde min dag.

=)

 

 



Sötingen han är ju bara för go !!

=)

/ Alexandra 

Av Alexandra - 14 mars 2012 11:03



Natten har bestått av täppt näsa o hosta.

Så då var de min tur att bli förkyld, strunt!

Ingen feber än så länge

Mannen är ledig idag, så vi har en sån där mysdag.

Men får bli en promenad i solen sen tar de i lugn takt.

~~

Först blir de till tandläkaren med Alice, 

o handla hem lite smått o gott.


Hörs senare / Alexandra

Av Alexandra - 13 mars 2012 22:39



Dagen började med extrem huvudvärk, o ont i nacken.

Sen vid elva kom bellsan hem influensa tajm feber o ont i halsen.

Ah fel tid mitt i alla nationella prov, men inget man kan göra nått åt.

~~

Fick besök av kära mamsen, mysigt med en kaffe stund.

Innan de var dags 

för kårstämman på lottorna.

Blev väldigt lyckat.

~~

Väl hemma så var de då dags .....

Jag tog mig ann gymmet i källaren, o motionscykeln en halvtimme.

Känner mig så duktig, inte mycket men en bra början.

( Hoppas att nacken inte svullnar för mycket nu)

Så nu kanske den där latmasken har krypit ur o lämnat mig.

Håll tummarna!!

Nu blir de lite tv o sen sängen!!

/ Natti Alexandra

Av Alexandra - 12 mars 2012 13:24


Börjar dagen med värk i nacke bakhuvud.

Kan inte änns dra löst med handen.

Illamående på de med underbart!!

~~


I allt detta får man ett samtal från skolan, får mig 

på oerhört dåligt humör. 

Om man vill att barn ska förstå, måste man väl som

vuxen först o främst se. Vilja förstå !!

Eller?


Usch nä får ta o göra mig en kopp te o tänka på lite

annat. Snart kommer mina hjärtan hem. 

Ha de gott så länge/ 

Alexandra



Av Alexandra - 11 mars 2012 18:29


En härligt sovmogon.

Pricken över i:et att solen lyste ute o blå himmel.

Mannen var lite seg idag, o lilla snuttan var inte heller hundra.

Hoppas bara att hon inte är på väg att bli dålig.

Inte ofta hon självmant lägger sig o tittar på film.

O somnar :O

Men håll tummarna!

Sen fick vi besöka av Fia m. familj, de kom in med bilen.

Så vi passa på att ta en kaffe samtidigt.

De stora har kommit hem nu med så allt är ju kanon.

Ska sätta mig o spåna på en ny logga måste ju ha lite vår även här =).


Får se om de blir som ja vill.


Hörs sen / Alexandra

Av Alexandra - 10 mars 2012 13:18



O jag skulle vara pigg....... man ska aldrig bestämma sig för 

dagen innan att nu somnar ja tidigt så ja är utvilad......

Gick inte alls som ja ville.

~~

Jobbigt är de, o sånt man inte kan rå på som att 

hjärtat fick ett tokryck o höll på att skutta ur bröstkorgen.

Vid fem gav ja upp o la mig på spikmattan, o de hjälpte för ja 

fick då sova några timmar i allafall.

Men känner mig inte helt ok nu allrså.

Ska nog inta soffan en liten stund, se om de kan hjälpa lite.


~~

Nog om sånt ikväll är de mellofinal!!

Den ska vi se ihop med goda vänner i Norrahammar.

Tror ju att Loreen tar de, men inte utan att ja skulle bli lite 

glad om Danny tog de=)

Så länge inte Thorsten tar de ....... 


Ja vi får väl se, får väl se till att rösta rätt bara .

Nu paus innan de är dags att göra sig iordning.


Hej så länge / Alexandra

Av Alexandra - 9 mars 2012 23:33



Dagen har varit väldigt mysig o händelserik.

På förmiddagen ringde Sanna, kom förbi på kaffe den varade till fyra =)

Härligt de var längesen vi hade en sån långdag.

Barnen åkte med henne ut till sin pappa sen, de är pappa helg.

Vi åkte ut till Carmen med fam. fick äntligen tummen ur att se hur 

de bor. Åt gott o tittade på lite bröllopsbilder bla. Fick träffa tilda med som 

ja inte träffat på väldigt länga. 

Kanonkväll!!

~~

Var o hämtade ut nya sänglampor som vi fått från miljonlotteriet, de blev kanon.

Bild kommer i morgon.

Nu blir de läsa lite o sen sova så vi är pigga i morgon.

Natti / Alexandra

Av Alexandra - 5 mars 2012 21:54



Upp o väcka kids mannen skjutsa dom när han ändå var påväg till jobbet.

Sen var de bara för mig att göra sig i ordning.

Hade styrelsemöte idag på lottorna.

Blev en liten handling på vägen hem, de där vardagligvarorna.

~~

De har varit en sån där lagom lugn dag idag.

Till middag blev de biffar o grillade rotfrukter.


 


Nu blir de lite tv innan sängen kallar, hoppas jag kan somna 

lite tidigare än tre som natten till idag.

Segt"


Natti på Er/ Alexandra

Presentation


~CreaDiem~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Besökare

bloglovin

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards