crea-diem-alexandra

Alla inlägg under september 2012

Av Alexandra - 8 september 2012 20:25


Vi var ju då barnfria inatt min plan var att 

jag skulle sova ut ordentligt ..... halv åtta vakna jag hungrig!

Försökte somna om men när magen kurrar o väsnas va de inget 

annat än att gå upp.

Mannen sov till tio så de blev frukost för mig själv =)

~~

Åkte ut till mamma vid tolv för att äta middag. Hämta skruttan med 

så klart. Hon hade haft de kanon som vanligt snuttan.

Sen blev de Coop lite godis för Alice, för mig o mannen blev de 

grönsaker o dipp. 

Har haft en lugn dag i dag med va gäller pw, men i morgon är de dags 

att ta en runda igen. Slut på vilan! =)

Mina stora hjärtan kommer hem i morgon igen från sin pappa.

Skönt! 

Hoppas att alla har en bra lördag.

Nu ska ja se på körslaget o äta mitt "lördagsgodis"

/ Alexandra

 

Av Alexandra - 7 september 2012 23:44

Ja idag fick de bli en lugn dag, ingen pw. Känns konstigt men nyttigt med kände jag.
Har varit hemma o förberett för barnen som skulle till pappa idag. Lilla fisan körde vi ut till mormor, ska sova där inatt.
Varit o sätt premiären av Hamilton 2 , klart sevärd! Persbrandt är ju alltid Persbrandt ;).

Sen blev de en sväng till Coop köpte lite frukt o kyckling. Nu blir de lite tv i sängen innan sovtajm!
Natti/ Alexandra

Av Alexandra - 6 september 2012 19:37


Ja de blev en tur till Axamo när mannen slutade.

Inte supertaggad men fick bli 3,4 km. Helt ok=)

Tar de lite lugnt i o med att höften gör sig till känna lite:/

~~

Meen måste ta upp en liten grej som gör mig lite lätt 

irriterad, När jag var på sista km, möter jag ett gäng med

hundar och förare.  Hundarna hade

på sig tunga kättingar som satt fast i selar på ryggen.

Som de då skulle dra, visst ja vet att de hör till rasen att bygga

muskler meen måste finnas andra allternativ.

Eller rättare sagt de finns andra alternativ!!

De hade inte gått långt, o de var en del av dom som redan hade de 

jobbigt. Nä sånt gör ont!!

Har både haft hund o jobbat med hundar. Har aldrig

sett de som ett alternativ att göra så.

Säkert nån som tycker att jag tänker fel, men detta är 

så som jag känner.

  

~~

Nog pratat om de, ätit mat o nu blir de lite tvtittande 

o en kopp grönt te, innan sängen.

/ Alexandra


Av Alexandra - 6 september 2012 13:34

Vaknade med sprängande huvudvärk , finns absolut bättre sätt att vakna på. Man tappar liksom energin lite.
Men de blev ändå en sväng till affären innan mannen börja jobba. :)
Fick besök också uppskattas alltid !!
~~
Så några timmar senare huvudvärken borta o jag taggar för pw i axamo när mannen slutar.

Snart kommer lilla snäckan hem också. :)
Hinner pausa med att se ett avsnitt av De okända :) .
/ Alexandra

Av Alexandra - 5 september 2012 22:07

Ja de börjar bli liiite jobbigt att hålla sig ifrån godis, kakor o läsk. Två o en halv vecka o just nu känns de som att de är långt borta att den här toppen ska börja gå neråt igen. Försöker hitta sånt som kan funka istället men inte smidigast!
Ger inte upp än har ju bestämt mig den här gången, o då sviker ja inte mig själv!
Nog gnällt nu, var bara tvungen att skriva av mig de:)
~~
Dagen har annars bestått av promenad ( såklart) , tandläkarbesök med Alice . Gick kanon hon är så himla duktig hon gapar redan när hon sätter sig i stolen lilla sötbollen!
Fixat lite här hemma.
Nu är de lite tv o kvällsmys innan de är dags att krama kudden, nybäddat är inte fel att lägga sig i :)
/ Natti Alexandra

Av Alexandra - 4 september 2012 20:50


Skulle gå med lilla fisan till badet i morse, samt skulle vara på 

styrelsemöte i Smedbyn vid halv tio. Så jag bestämde att när jag 

ändå skulle följa henne kunde fortsätta gå ut dit.

Så de blev 4,3 km, kändes fint!

~~

Efter de hem o fixa lite o fick gjort ett nytt armband.

Blev inte alls så pjåkigt nu ska jag bara hitta ett bra ställe att 

beställa hem fler av den sortens pärlor.

Både för tjej o kille.


 

~~

Idag har jag även för första gången testat quorn var inte alls dumt 

så de kommer bli fler middagar med de!

=)

 

Innan sängen blir de att titta klart på Kristallen!

Natti/ Alexandra


Av Alexandra - 3 september 2012 10:26

Helgen spenderades i Ullared med kusinerna. Var verkligen på tiden att vi träffades. De har varit mycket skratt, gamla minnen prat, var så pass längesen vi träffades att vi inte kom ihåg när de var :)....
Var ju även inspelning av ny säsong av Ullared . De va att slingra mellan gångarna för att undvika kameramännen.
Helgen gick väldigt fort , men skönt att komma hem med.
~~
Idag var de då dags att köra igång igen efter en lugn helg.
Så efter vi lämnat barnen, åkte vi ut till axamo . Mannen sprang o jag tog en pw. Blev fem km. Skönt!
Nu blir de liten paus sen får vi se va denna dagen har att bjuda på.
/ Alexandra

Presentation


~CreaDiem~

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Besökare

bloglovin

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards